22 december 2006 - Reisverslag uit Bathurst, Australië van Ard en Wiljan - WaarBenJij.nu 22 december 2006 - Reisverslag uit Bathurst, Australië van Ard en Wiljan - WaarBenJij.nu

22 december 2006

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ard en Wiljan

23 December 2006 | Australië, Bathurst

Het is vandaag vrijdag en woensdag moeten we in Sydney zijn. We willen graag nog de Blue Mountains in (binnenland) en met Kerst ergens aan de kust zijn. We hebben een camping aan het strand gebeld, maar die zit al vol. Tijdens de kerstdagen trekken veel Aussies naar de kust en vieren daar de feestdagen. Ze hebben dan ook zomervakantie. Verdere navraag leert ons dat we dat plekje aan de kust wel kunnen vergeten. Jammer. Aan de andere kant is het de vraag of wij daar wel in die drukte willen zijn. We maken maar geen plannen meer en zien wel hoe het loopt. Via Oberon (Richie, het bestaat echt!) rijden we naar Bathurst. De weg naar Oberon is 126 km. De eertse 80 km bestaat uit prima asfalt. Daarna volgt 5 km gravelroad. Dan weer 10 km goed wegdek, nog 2 km gravel en daarna weer asfalt. En een gravelroad is echt hobbeldie-bobbeldie voor onze camper. De mensen die daar wonen, willen niet dat die 7 km geasfalteerd wordt. Ze denken dat deze stukken weg ervoor zorgen dat automobilisten een alternatieve route kiezen. In Oberon is weinig te doen en wij rijden door naar Bathurst. Dit is de eerste plaats in het binnenland waar mensen zich hebben gevestigd. In het winkelcentrum van Bathurst is het erg druk. De Aussies doen daar hun kerstinkopen. Velen kiezen voor kip, blijkbaar is dat hier de traditie. Winkelwagens zijn afgeladen vol met eten, drinken en cadeaus (kan hier in 1 winkel gekocht worden). Als we op de camping zitten en een biertje lostrekken, rijdt er een auto met een Nederlands kenteken 'ons' veldje op. Een auto met een NL-kenteken is op z'n zachtst uitgedrukt nogal ongewoon in Australie. Norbert en Ruth zijn de inzittenden. Zij reizen al sinds mei dit jaar. Via Italie, Griekenland, Turkije, Iran, Pakistan zijn zij in India aangekomen. Daar de auto op de boot gezet en zelf gevlogen naar Australie. We horen hun verhalen over Iran, Pakistan en India. Wat een avonturiers! (www.expeditie-walkabout.nl). Daar zijn wij groentjes bij. Maar wij geven de moed niet op ... :-)
Kerst... Wij weten nog niet waar en hoe wij Kerst vieren. Het zal er in ieder geval een stuk warmer zijn dan in Nederland. Wij wensen jou hele fijne Kerstdagen. Geniet van de mensen om je heen, de gezelligheid, de warmte, het eten en drink een borrel op je gezondheid!

• 23 December 2006 - 12:24

Marjon:

Leuk om te lezen wat jullie doen en waar jullie zijn. Prettige kerstdagen en een happy newyear in Sydney zonder sneeuw. Marjon, Arthur & Colana

• 23 December 2006 - 17:48

Gertjan En Rianne:

Wat lijkt ons dat heerlijk om eens nog niet te weten waar en hoe je Kerst gaat vieren! Geniet er van met z'n tweeën en de andere Aussies! We wensen jullie hele fijne, warme kerstdagen, maar dat gaat vast lukken! Kerstgroet'n van Gertjan en Rianne

• 24 December 2006 - 12:13

Fred:

Heel erg leuk om jullie belevenissen te lezen! Ik blijf jullie volgen!
    Hele fijne kerstdagen en vast een mooi en bijzonder 2007 toegewenst vanuit Wenum Wiesel.
    Sacha, Fred, Martijn en Susan.

• 24 December 2006 - 15:37

Robert En Eibertine:

Dat moet vreemd zijn geweest: een auto met Nederlands kenteken bij jou op het veldje op de camping in Australie. Je zou denken dat je teveel Australische wijn had genuttigd. Misschien was dat ook wel het geval .... maar eh, jullie doen zo wel weer ideeen op voor nieuwe reizen. Met de motor de wereld rond in 2008?
    Enfin, voorlopig hebben jullie nog heel wat avontuur en kilometers voor de boeg. Hele zonnige feestdagen toegewenst en we zijn al bezig met het drinken op jullie en op onze gezondheid!
    Groetjes Robert, Eibertine en kids

• 25 December 2006 - 10:50

Mike Versteegh:

Howdie,

Ik krijg toch een gevoel dat ik een moderne versie van het kerstverhaal zit te lezen: man, vrouw, nu nog zonder kinderen, op zoek naar een plek om te verblijven rond 25 december!!!!

Vanuit een redelijk 'warm'Nederland: Fijne Kerstdagen en een Gelukkig nieuwjaar!!!

Mike, Wilma en de boys!

• 25 December 2006 - 11:16

Mario Jovicic:

Zeeeer, zeeeeeeeeer leuk! Ik geniet in jullie verhalen!

Prettige kerstdagen en gelukkig nieuw jaar.

Groeten van Mario

• 25 December 2006 - 12:24

Rita:

We genieten iedere keer weer van jullie reisverslagen èn schitterende foto's. Wat een ervaring! Hele fijne kerstdagen gewenst en een heel gelukkig en avontuurlijk 2007! Groetjes, Peter & Rita

• 25 December 2006 - 18:04

Alex En Gera:

om alvast te beginnen hele fijne feestdagen en heel goed uiteinde daar in het verre buitenland.
    kunnen jullie ook een emmer mooi weer hier heen sturen.
    het blijft leuk om te leze wat jullie al zo uitspoken.
    even ter info we hebben een nieuwe club in emst deze is genaamd mtc de kroon, klinkt bekend he.
    wij zijn nu een officiele vereniging geworden. maar dat hoor je verder wel als je weer terug bent.
    nou de groetjes
    alex en gera

• 25 December 2006 - 18:15

Alex En Gera:

daar zijn we weer.
    we hebben jullie een kadootje toegestuurt zodat dat we wat meer van jullie kunnen zien.
    dus als het nu goed is kunnen jullie heel wat foto's plaatsen. mocht dit nou niet lukken laat het ons dan even weten.

• 26 December 2006 - 09:50

Jannie De Klein:

Hoi Ard en Wiljan,

Gerrit had op de kerstinn bij Omnia prachtige geluidsopnames gemaakt, om op jullie website te zetten. Diverse collega's hadden een mooie kerstboodschap voor jullie ingesproken, maarn helaas is het niet mogelijk dit op de site te zetten. Natuurlijk bewaren we deze boodschappen voor jullie, dus kunnen jullie ze volgend jaar om deze tijd zo ongeveer horen. Intussen zijn we blij, dat er eindelijk regen valt in Australië en dat de bosbranden doven. We wensen jullie gezegende kerstdagen en een heel voorspoedig 2007.
    Hartelijke groet, ook namens Gerrit,
    Jannie

• 26 December 2006 - 12:37

Papa Mama Budding:

Wat een prachtige foto's.

• 26 December 2006 - 20:13

TanteCorrie/Jaap:

leuke fotos van je gezien geniet er van. Fijn 2007 toe gewenst.

• 27 December 2006 - 13:48

Ritchie:

Oberon in Australie? Haha. Zo te zien is voor jullie kerst 2006 geslaagd. We wensen jullie een goede jaarwisseling en een gelukkig en vrij 2007!!

• 27 December 2006 - 20:40

Thom En Gea (nr 59):

Hoe was het om Kerst te vieren in hartje(?) zomer? Lijkt ons een "rare" ervaring! We zijn wat laat ingestapt om jullie belevenissen te lezen, maar nu (Kerstvakantie) toch maar eens de buurtjes opgezocht. Zo te lezen hebben jullie al heel wat input te verwerken gehad. Is het te behappen en houden jullie behalve deze weblog ook nog een ander dagboek bij? Kortom: weten jullie nog hoe de eerste dagen in Australie waren en zit Hong Kong nog in het geheugen?
    Tijdens het afscheidfeestje gaf Ard aan, dat het van te voren uitzoeken van de toeristische highligts een onbegonnen zaak was; heb je inmiddels al het idee dat je het toch had moeten doen? In hoeverre heb je nog besef van "beperkte" tijd of blijft het, ondanks dat Australie zo groot is, toch nog leven bij de dag?
    Zijn er culinaire ervaringen te vermelden en/of mis je al iets van de nederlandse pot?

Kortom: heel wat vragen vanuit het Kattenbroekse; wie weet een antwoord?

Alvast een gelukkig nieuwjaar en veel geluk en plezier voor een "reislustig" 2007 .

Groetjes Gea en Thom